Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gamle dage var altså bedre... (Generelt)

af Jan K., 20/5 2021, 19:54 (1376 dage siden)

Jeg sidder og tumler med køreplaner for Arriva, DSB og Midttrafik og giver op...

Til nogle skalamodeller af drejeskiver har jeg brug for fotodokumentation og have lagt en snedig plan om at kunne besøge Brande, Langå og Randers på en dag.

I gamle dage kunne jeg have taget et tidligt bumletog fra Esbjerg over Bramming til Brande. Stå af her, tage lidt billeder og hoppe på næste bumler til Langå over Silkeborg. Lidt billeder i Langå og videre til Randers 15 minutter nordpå... billeder og hjem igen.

Den grønne linie...

[image]

Og i dag?

Det bliver Arriva fra Esbjerg til Skjern og Herning. Skift til (muligvis) bus til Brande. Billeder og retur til Skjern. Derfra med Arriva til Silkeborg og Skanderborg. Skift til DSB til Århus, Langå og Randers... retur hjem med "Lyntogtet" fra Randers til Århus og Fredericia med skift til Esbjerg.

Håbløst.

Det må i sedet blive en to-dages udflugt. Lyntog (eller hvad de nu om dage kalder det) Esbjerg-Fredericia-Århus-Langå-Randers med afhop i Langå og Randers. Hjem igen samme dag...
Dag to bliver så arriva og Midttrafik som ovenfor, Es-Sk-He-Br og retur.

Suk.

I det mindste kan jeg nyde den enorme forskel der er på Danmark øst og vest for den jydske højderyg. :-D

Ha' en god pinse,
Jan

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak