Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nedbrud på rangermaskine anno 1900 (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 21/5 2011, 12:26 (4934 dage siden) @ Steff

Sluttelig kunne det da her på siden være ønskelig med flere informationer om udelukkende rangerhestes anvendelse ved banerne, f.eks. cirkulære, bestemmelser mv. Dette KUNNE så eventuelt danne grundlag for en artikel om emnet, da udelukkende rangerhestenes historie ikke er nøjere beskrevet.

Kære Steff

Tak for yderst oplysende artikel. Jeg har screenet ordresamlingen, som den så ud ved nyudgivelsen i 1922 og rangering med hest er kun omtalt ét sted og det er i ordre C 25, punkt 8. Jeg gætter på, at rangering med hest er beskrevet i det såkaldte rangerreglement, som jeg ikke har ved hånden i skrivende stund.

Og så en hypotese: Tommy mener, at de bør litreres litra Lotte. Jeg vover påstanden, at de burde litreres litra Klaus eller Claus - er der ikke belæg herfor i jernbanelitteraturen?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

ALMINDELIGE SIKKERHEDS- OG ORDENSBESTEMMELSER, Ordresamlingen - Serie C, Ordre C 25, punkt 8. 1922. Arkiv: Statsbiblioteket/Thomas Boberg Nielsen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak