Alstom skal levere Fremtidens Tog - 5,85 MW (Generelt)
Og jeg tror såmænd også at de har regnet på det...
Hvem.... DSB?
Altså, jeg tror at "de" har regnet på det. Dvs, jeg har en formodning om, at DSB ved hvor voldsomme strømme de kan udsætte BaneDKs køreledninger for, og har købt tog derefter. Der må være nogle specs, som er kendte.![]()
Vi har tidligere diskuteret hvor stor effekt man kan trække på en strømaftager, men det gik på selve strømaftageren og lå svjh omkring 10 MW, og her må man - igen - formode at selve køreledningen og det bagvedliggende anlæg kan levere væsentlig mere.
Måske nogen her rent faktisk kan bidrage med nogle fakta?
Man skal jo huske, at "assumptions are the mother of all fuckups"
R
For et års tid siden skrev jeg til energinet og spurgte om de var klar over der kunne blive behov for 40 MW på Samsø station, hvis en Kattegatforbindelsen kom. De svarede at de er i løbende kontakt med Banedanmark om den slags.
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k