Østbanen Køge-Roskilde (Generelt)
Nu er der ca et halvt år til at Østbanen skal overtage trafikken KJ-Ro.
Er der nogen der ved hvad status er med hensyn til materiel og personale. Hvor langt er installeringen af ETCS/STM i Østbanens Lint og har personalet været på uddannelse?
Hvis det utænkelige skulle ske at der kommer BRT-drift på strækningen Køge-Hårlev-Faxeladeplads/Rødvig. Hvordan vil man så få toget på værksted i Hårlev, samt tanke olie? Eller skal der så bygges nyt i Køge eller hvordan klares dette?
Der er kun en fornuftig løsning - se at komme igang med at udskifte de skinner, og ikke trække det i langdrag.
Det er jo også interessant at vide, om udvidelse i Hårlev (til 5 ekstra Lint) er sat på standby og dermed risikerer ikke at blive klar til december. Og det er stadig ikke gået op for mig, hvor de 5 ekstra Lint skal komme fra, hvis de kommer...