Østbanen Køge-Roskilde (Generelt)
Nu er der ca et halvt år til at Østbanen skal overtage trafikken KJ-Ro.
Er der nogen der ved hvad status er med hensyn til materiel og personale. Hvor langt er installeringen af ETCS/STM i Østbanens Lint og har personalet været på uddannelse?
Hvis det utænkelige skulle ske at der kommer BRT-drift på strækningen Køge-Hårlev-Faxeladeplads/Rødvig. Hvordan vil man så få toget på værksted i Hårlev, samt tanke olie? Eller skal der så bygges nyt i Køge eller hvordan klares dette?
Der er kun en fornuftig løsning - se at komme igang med at udskifte de skinner, og ikke trække det i langdrag.
Dit første spørgsmål er interessant, hvor langt er man i status forhold til kørsel til december...
Den anden del uinteressant. Der kan jo vælges mange løsninger til Køge - Roskilde hvis man vælger BRT (Hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker). De kan jo også bare vælge at køre til Holbæk som materieltog fra Roskilde. Dobbeltspor og god plads, ser jeg ikke som den store udfordring. Det kan jo også overgå fra Regionen tilbage til DSB, eller hvad ved jeg. Der er jo mange muligheder for at få det til at gå op uden depot i Køge.