Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Analyse af batteri-/brinttog i Region Sjælland+Hovedstaden (Generelt)

af OLL, Ballerup, 21/5 2020, 21:39 (1645 dage siden) @ Erling Pedersen

Hej.

Ved DSB vedligeholdelses værksteder og Københavns Metro, påfyldes der efter ladning vand på Både IC3, IC4 og ER4 samt nye og gamle metrotog. I Lyntogshallen på Cvk får doppeldækkerne påfyldt vand fra dunke. Cvk bruger samme system til deres diesellokomotiver.
Selv Dansk Jernbanemuseum i Odense fylder vand på batterier, alle med et automatisk vand påfyldnings anlæg.

Vedligeholdeses værkstederne på Helgoland samt værkstederne i Århus har Ion filtrer der ændrer byvandet til Battterivand. IC3 værkstedet på Kh samt værkstedet i Kastrup bruger ioniseret vand fra dunke.

Der påfyldes vand på, BlyBatterier på IC3 samt Nikkelbatterier på IC4 / ER4 og
metrotog.

Automat påfyldnings anlægene samt Ion filtre er udviklet og sælges kun af et Dansk eget Firma: Bema Elektronik. Der også leverer til jernbaneselskaber i hele verden.

Hej Erling.

Tak for svar og klarhed. Har dog aldrig set nogle dunke ude i Kastrup, hverken nede ved håndværkerne eller hos os fra togklargøringen.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak