Tak for alle forslag til jernbaner/sporvogne i Tjekkiet (Generelt)
Så er tiden kommet hvor jeg vil "kvittere" for de mange gode forslag I velvilligt delte ud af.
Og jeg kunne naturligvis ikke nå det hele. Men jeg prøvede at nå så meget som muligt - helst mens der var dagslys.
Her er resultatet:
Leif Jørgensens fine forslag kunne jeg ikke nå.
Niels Munch har allerede fået 'sit' svar
Nordexpress's forslag lå udenfor det der kunne nås
M.Qvists forslag om en tur med de gamle B-vogne, primært indsat i R-tog (Rychlík) blev prøvet. Desværre har jeg ingen billeder
Niels GPs sporvognsforslag blev prøvet. Dog sidste vogn på linjen den dag - og derfor uskarpe billeder (desværre). Men fin tur med linje 23 - prøvet fra ende til anden
Endestationen - koldt og mørkt. Så uskarpt billede - desværre
Den modsatte endestation. Med en usædvanlig ændring af køreretningen: Højre spor krydser over venstre (i kørselsretningen). Ender i et blindspor. Vognen bakkes ind på højre spor. De sporvognskyndige herinde kender den naturligvis i forvejen, men jeg har aldrig set det før.
Lennart Carlssons forslag (Toakslet skinnebus litt 810, fra Praha hl n till Praha-Zlicin med en fantastisk utsikt över Moldau och Prag nåede jeg også (omend ikke kl. 8:39, men senere på dagen). Fin tur - må være meget flot med grønt på træerne
Infoen om de billige rejser var kendt. Det er næsten lige så billigt som i Ungarn (her kører man også gratis med tog på sit pas).
Og mit eget ønske om en tur i Pendolinoen lykkedes også
Så endnu engang tak for jeres ideer og forslag.
Og hav en rigtig god aften
Venligst Poul