Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Og nu de lovede billeder (Generelt)

af Togturisten, 23/1 2020, 23:23 (1800 dage siden) @ Niels Munch

Hej Poul,

Alle tiders, at du vovede turen til/med denne bane, hvor jeg hidtil har hygget mig med bl.a. en tjekkisk video (med engelske undertekster), hvori "The Plum Railway" optræder fra ca. min. 09:50 https://www.youtube.com/watch?v=mwqDjWCo020&feature=youtu.be .

Først: tak for videoklippet du henviste til. Det er (næsten) bedre end at opleve det selv ;-) .
Men jeg er nu hjemme igen og vil som lovet 'kvittere' med et par billeder.
Som tidigere nævnt er det en spændende bane. Jeg tog turen fra Litomerice-enden til Most.

[image]
Her er vi netop startet. I en Regio-sprinter som jeg kun kender fra Nærumbanen, og der var jeg ikke imponeret af den. Men her var indtrykket godt, og jeg havde fint udsyn fra forreste ende.

[image]
Vi krydsede i Trebivlic - og her sidder lokofører og venter. OG - ingen signalproblemer :-D

[image]
Og så kom 'modparten'

[image]
Banen går med 'hiv og sving' og også op og ned. Den er godkendt til 100 km/t, men det nåede vi kun et par gange, og kun over en ret kort strækning for så at bremse op igen for et eller flere sving (ofte 40 km/t, nogle helt ned til 30 km/t).

[image]
Som det kan ses var der nok af "fartbegrænsningsskilte". Lokoføreren havde nok at gøre. Men han var dygtig og holdt den 'lige til grænsen', hvilket kunne høres i svingene :-|

[image]
Og alt for hurtigt nåede vi så til Most.

Håber dette har givet et lille indblik i banen. Og endnu engang tak for tippet, Niels M.
Bedste hilsener Poul

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak