Søby Brunkulsstation.
Tak for svar.Jeg mener bare at have læst/set et sted at brunkuls-sporet blev brugt til hensætning af MO-vogne sidst i 1970'erne,omkring 1978 hvor de stod indtil de kom i drift igen i start-80'erne pga mangel på MR-togsæt?
Tak for svar.Jeg mener bare at have læst/set et sted at brunkuls-sporet blev brugt til hensætning af MO-vogne sidst i 1970'erne,omkring 1978 hvor de stod indtil de kom i drift igen i start-80'erne pga mangel på MR-togsæt?
Hele emnet:
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
Læs mere