4,1 mia. kr. til Banedanmarks drift (Trafikpolitik)
Også interessant at EUs støtte til ombordudrustning af 95 ic3 reduceres pga. forsinkelsen.
Der gives nu kun støtte til forventet 59 ic3.
Hvad det betyder i praksis må vi afvente og se.
JH
Alstom er og bliver en dyr fornøjelse for Signalprogrammet. Men det er meget uheldigt at man ikke har haft mere styr på udrustningen af IC3 og sat nogle skarpe deadlines. Forsinkelsen af IC3 står jo i et trecifret millionbeløb i ekstra omkostninger som immunisering, 5-blok løsning på København-Ringsted og generelt forsinket udrulning af ETCS og elektrificering Fredericia-Aalborg. Især Hobro-Aalborg skriger på et sikringsanlæg (sikkerhed, hastighed + kapacitet) og skulle have været en del af første strækning (Langå-Frederikshavn) men bliver nu en af de sidste.
Man har åbenbart ikke været opmærksom på hvor vigtig udrustningen af IC3 er for hele projektet.
--
Mvh Anders