Aftale med Region Midtjylland om Skjern-Holstebro (Trafikpolitik)
Og ja, det kan måske være træls, at man ikke længere kan køre fra Struer ned mod Ringkøbing, men hvor mange har reelt brug for eller har brugt denne mulighed. Køreplanens konstruktion lugter langt væk af at togmateriellet skal til værksted i Struer?
I øvrigt kan Regionen jo købe 6 - 7 nye togsæt, ved at sælge de 3 togsæt, som de får overdraget fra statens trafik. Det giver måske fornuft?
JH
God eftermiddag!
Jeg har godt nok svært ved at se, hvordan i alverden Region Midtjylland skulle kunne finansiere købet af "6 - 7 nye togsæt, ved at sælge de 3 togsæt, som de får overdraget fra statens trafik" ...
For de tre bedagede Arriva AR-togsæt af 1. generation betaler regionen (staten) i alt godt 28 mio kr., og man får næppe mere for dem ved at sælge dem videre; de er immer 12-14 år gamle. Til gengæld må man betale vel i størrelsesorden 30-40 mio kr. for blot et enkelt nyt togsæt.
Så at det skulle give fornuft, ligger udover min fatteevne (men det er der på den anden side så meget, der gør ).
Måske er det efter lidt de samme principper, som da "nogen" bespiste en tusindtallig skare med to brød og 5 små fisk ...
/LH