Strækningskapacitet Lindholm-Hjørring (Trafikpolitik)
Lidt interessant indblik Banedanmarks rapport giver. Inden der er taget beslutning om at lave noget som helst, så er der brugt 8,5 mio. kr.
Måske kunne Nordjyske Jernbaner med dette beløb plus de 14 mio. kr de har leveret tilbage, faktisk have lavet det hele. Dele af dansk jernbane er meget dyrt.
I forhold til at Nordjyske Jernbaner har brugt 30,2 mio. kr. til ny station i Hirtshals og en mini-krydsninsstation i Langholm så tror jeg ikke det her kan gøres meget billigere. Dette projekt er noget mere omfattende og om det er Nordjyske Jernbaner eller Banedanmark der hyrer entreprenørerne har nok ikke meget at sige.
Jeg ved ikke om Banedanmark selv kan projektere (det går jeg ud fra at de kan) men Nordjyske Jernbaner har jo nok kun kompetencer til løbende vedligehold af infrastrukturen, og derfor blev der også hyret konsulenthjælp fra INSUCO i forbindelse med projekteringen af krydsningsstationen i Langholm.
--
Mvh Anders