Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udflugt på Sallingbanen 1976 (Generelt)

af HLA07, 1/6 2017, 23:36 (2733 dage siden) @ Gert

Jamen saa vover jeg pelsen. Hvordan kam man, DJK's centralkommitee, lade 826 ruste op? En masse rustent tidligere driftsmateriel henstaar i Marslev, man vil endda bygge en hal til!. Var det ikke bedre at overhale 825 og 826, meget driftsoekonomiske maskiner sende dem idrift og begynde at tjene ind til det naeste store eftersyn. Proev at undersoege hvad man f.eks goer i storbritannien. Masser af damp ogsaa paa hovedlinierne, de tjener penge , masser, maskinerne handles i stedet for at hugge dem op. At hugge R946 m. Fl. er vanvinttigt. I stedet burde de foraeres til en serioes, kommercialt orienteret klub, der vil saette dem i stand og ud at koere paa baade de korte og lange skinner. Ja, jeg ved at i UK har veteranjernbaner fingerene nede i tipsmidlerne. Lidt smarter en vaere afhaeig hvordan vinden blaeser i Folketinget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere
ContecRailVeterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak