Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DSB's kontrakt - ministeren - kunderne (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 12/2 2016, 09:17 (3216 dage siden)

Hvis man følger lidt med i ministerens besvarelse af diverse spørgsmål i Transport- og Bygningsudvalget vedrørende diverse kunders og pendlerklubbers utilfredshed med DSB's K16, vil man se, at ministeren generelt benytter sig af den argumentation, at DSB overholder trafikkontrakten og at trafikkontrakten er indgået mellem DSB og den tidligere regering (S+RV).

På den måde lukker han primært munden på spørgerne (som typisk er fra rød blok) samt forvirrer kunder og pendlertalsmænd. Kunder og pendlertalsmænd har hidtil haft DSB som "modstander" og det har været DSB, man skulle henvende sig til, når man ville have køreplanen ændret.

Det går snart op for kunder og pendlertalsmænd, at det fremover er ministeriet, de skal have fat i, når de ønsker noget ændret. Det vil holde en del sagsbehandlere i ministeriet beskæftiget. Men kommer man til at mangle sagsbehandlere dér, kan man jo blot "rekvirere" nogle hos DSB, for de får sandsynligvis mindre at lave fremover:-D.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere
DSB MZ1441

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak