Forsker: Lukning af DTU Transport stækker transportdebatten (Trafikpolitik)
Det er lige'godt utroligt, men måske har de fået uddannet det antal jernbaneingeniører, der er brug for!
Det tror jeg nu ikke - men man nedlægger instituttet og flytter de dele, der efterspørges hvad enten det er forskning eller uddannelse ind under andre institutter. Derved sparer man lidt overhead i form af en institutledelse.
Skridtet skal også ses i lyset af en standende strid imellem ministeriet og alle univesiteterne. De er blevet pålagt at spare og det mener de selvfølgelig ikke er en god ide så det kan sagtens være et politisk signal.Lad os se hvad der sker......
Det hører med til sagen at en "jernbaneingeniør" ikke er trafikforsker, men snarere bygningsingeniør med i dette tilfælde speciale i jernbaneanlæg. Trafikplanlægning og anlæg af jernbaner et to vidt forskellige ting.
Mon ikke vi har hørt de fleste pointer fra trafikeksperterne nu. Problemet med særligt de højtråbende i debatten er at de er tendentiøse og det bliver omgivelserne trætte af at høre på, når den samme uperspektiverede plade bliver sat over ved enhver given lejlighed.