Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
Jydsk Teknologisk Institut
(Retur til oversigt)
Århus. 1987 fusioneret med Teknologisk Institut, København. Se også Jydsk Teknologisk Institut før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
291 0 981 | Scandia | 1933 | 20,07 m. | 13,37 m. | Omlitreret 1980 fra 095 0 981. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 42 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1985. |
291 0 983 | Frichs | 1934 | 20,93 m. | 13,5 m. | Omlitreret 1980 fra 095 0 983. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 3,2 m. 80 km/t. Tara 41 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1985. |
291 0 984 | Scandia | 1934 | 20,93 m. | 13,5 m. | Omlitreret 1980 fra 095 0 984. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 3,2 m. 80 km/t. Tara 34,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1985. |
291 0 985 | Scandia | 1934 | 20,93 m. | 13,5 m. | Omlitreret 1980 fra 095 0 985. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 3,2 m. 80 km/t. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1988. Solgt 1988 til privat og placeret i Thisted som undervisningsvogn. Oph. 1990. Vognkasse til Frøstruplejren. Eksisterede i Frøstrup 2011. |
291 0 987 | Triangel | 1930 | 20,93 m. | 13,8 m. | Omlitreret 1982 fra 095 0 987. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 28,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1987. |
291 0 989 | Triangel | 1930 | 20,93 m. | 13,8 m. | Omlitreret 1982 fra 095 0 989. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 20,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1985. |
291 0 990 | Triangel | 1930 | 20,93 m. | 13,8 m. | Omlitreret 1980 fra 095 0 990. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 27,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1985. |
291 0 991 | Triangel | 1930 | 20,93 m. | 13,8 m. | Omlitreret 1980 fra 095 0 991. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 28,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1982. |
291 0 992 | Triangel | 1930 | 20,93 m. | 13,8 m. | Omlitreret 1981 fra 095 0 992. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 28 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1985. |
291 0 993 | Triangel | 1930 | 20,93 m. | 13,8 m. | Omlitreret 1981 fra 095 0 993. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 28,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1985. |
291 0 994 | Scandia | 1928 | 19 m. | 12,1 m. | Omlitreret 1981 fra 095 0 994. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 27,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1982. Solgt 1982 til A. Berggren (Jysk Jernbane Klub) og hensat i Århus. Oph. ca. 1990. |
291 0 995 | Triangel | 1930 | 20,93 m. | 13,8 m. | Omlitreret 1981 fra 095 0 995. Undervisningsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 80 km/t. Tara 28,9 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1982. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Signalposten
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport