Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
Expotrain ApS
(Retur til oversigt)
Se også Expotrain før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
935 0 000 | Scandia | 1958 | 21,7 m. | 14 m. | Omlitreret 1985 fra 291 1 300. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Tara 29 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Fra 1989 regimenr. 84. 200x til Jernbanemuseet som CL 1616. |
935 0 001 | Scandia | 1959 | 21,7 m. | 14 m. | Omlitreret 1984/86 fra 291 1 301. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Tara 29 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Fra 1989 regimenr. 84. Ophugget 2005 på Cvk Kh. |
935 0 002 | Esslingen | 1956 | 26,4 m. | 19 m. | Købt 1986 fra DB 00-43 127. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Tara 36 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Fra 1989 regimenr. 84. I drift 2013-14. Ophugget 2016 af Lyngby Produkthandel ApS i Glostrup. |
935 0 003 | Credé | 1956 | 26,4 m. | 19 m. | Købt 1997 fra DSB Dm 050. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Trykluftbremse. Skruebremse. Internt litra Uaks-x. I drift 2013-14. Ophugget 2016 af Lyngby Produkthandel ApS i Glostrup. |
935 0 004 | Scandia | 1972 | 24,5 m. | 17,2 m. | Købt 1995 fra DSB BDan 605. Ombygget 1996 til gul udstillingsvogn. I drift fra 1997. Bogieakselafstand 2,5 m. Trykluftbremse. Skruebremse. Internt litra Uaks-x. I drift 2013-14. Ophugget 2016 af Lyngby Produkthandel ApS i Glostrup. |
99-69 005 | Scandia | 1960 | 21,72 m. | 2,5 m. | Købt 1997 fra DSB Tjenestevogn 99-69 005. Udstillingsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Bogietapafstand 14,4 m. Internt litra Uaks-x. Udrangeret 2005. Ophugget 2005 på Cvk Kh. |
291 1 300 | Scandia | 1958 | 21,7 m. | 14 m. | Købt 1982 fra Levison 291 1 200. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 29 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Lersøen. Omlitreret 1985 til 935 0 000. |
291 1 301 | Scandia | 1959 | 21,7 m. | 14 m. | Omlitreret 1980 fra 097 0 301. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 29 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Lersøen. Omlitreret 1984/86 til 935 0 001. |
Jernbanen.dk forum
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest