Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2025
Kosan Tankers A/S
(Retur til oversigt)
Køge. Se også Kosan Tankers før 1980. Fra 1985/86 Kosan Gas A/S. Fra 1990 Primagaz.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Noter |
751 5 016 | Orenstein | 1943 | Omlitreret 1980 fra 075 2 016. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 59.800 liter. Tara 36,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1988. |
751 5 017![]() | Scandia | 1950 | Omlitreret 1980 fra 075 2 017. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 52.000 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1988. Prøvestenen 2011. Fjernet før 2014. |
751 5 018 | MBA | 1942 | Omlitreret 1980 fra 075 2 018. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 63.200 liter. Tara 35,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1986. |
751 5 030 | Orenstein | 1944 | Omlitreret 1980 fra 075 2 030. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 34,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1986. |
751 5 031![]() | Orenstein | 1943 | Omlitreret 1980 fra 075 2 031. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 31,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1988. |
751 5 032 | Orenstein | 1943 | Omlitreret 1980 fra 075 2 032. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1988. |
751 5 033 | Orenstein | 1943 | Omlitreret 1980 fra 075 2 033. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1987. |
751 5 034 | Orenstein | 1944 | Omlitreret 1980 fra 075 2 034. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1987. |
751 5 035![]() | Siegen | 1942 | Omlitreret 1980 fra 075 2 035. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 52.000 liter. Tara 34,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1988. Ophugget 1990 på Esbjerg havn. |
791 5 036![]() | Interconsult | 1967 | Omlitreret 1980 fra 077 2 036. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 100 km/t. 95.310 liter. Tara 35,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres propan og butan. 1990 til Primagaz 791 5 036. |
771 5 061![]() | Scandia | 1958 | Omlitreret 1980 fra 075 2 061. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.300 liter. Tara 36,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1988. |
771 5 062![]() | Scandia | 1958 | Omlitreret 1980 fra 075 2 062. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.300 liter. Tara 36,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres propan og butan. Udrangeret 1987. |
791 5 063![]() | Westhofen | 1960 | Omlitreret 1980 fra 077 2 063. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.200 liter. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres propan og butan. 1990 til Primagaz 791 5 063. |
771 5 064 | Chr. Olsson | 1962 | Købt 1988. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 79.540 liter. Tara 37,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres propan og butan. 1990 til Primagaz 791 5 064. |
771 5 065![]() | Interconsult | 1964 | Købt 1988. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80.020 liter. Tara 35,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres propan og butan. 1990 til Primagaz 791 5 065. |
771 5 066 | Interconsult | 1964 | Købt 1988. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80.100 liter. Tara 35,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres propan og butan. 1990 til Primagaz 791 5 066. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danske privatbaner
Læs historien om:
Frederikshavn - Skagen Banen
Frederikshavn - Skagen Banen

Assens Sukkerfabrik
De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.
Læs mere