Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Trans-Kosan A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted København. Se også Kosangas før 1966. 1974/77 til Kosan Tankers A/S. Se også Kosan Tankers efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
075 2 016 | Orenstein | 1943 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504016. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 59.800 liter. Tara 36,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 016. |
075 2 017 | Scandia | 1950 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504017. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 52.000 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 017. |
075 2 018 | MBA | 1942 | 13,9 m. | 7,1 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504018. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.300 liter. Tara 35,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 018. |
075 2 030 | Orenstein | 1944 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504030. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 34,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 030. |
075 2 031 | Orenstein | 1943 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504031. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 31,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 031. |
075 2 032 | Orenstein | 1943 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504032. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 032. |
075 2 033 | Orenstein | 1943 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504033. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 033. |
075 2 034 | Orenstein | 1944 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504034. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 034. |
075 2 035 | Siegen | 1942 | 12,7 m. | 8,6 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504035. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 52.000 liter. Tara 34,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 035. |
075 2 061 | Scandia | 1958 | 16,6 m. | 10 m. | Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0752061. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.300 liter. Tara 36,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Omlitreret 1980 til 771 5 061. |
075 2 062 | Scandia | 1958 | 16,6 m. | 10 m. | Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0752062. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.300 liter. Tara 36,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Omlitreret 1980 til 771 5 062. |
077 2 036 | Interconsult | 1967 | 16,74 m. | 11 m. | Bogietankvogn. Købt 1971 fra Bessel Kok 077 2 101.Bogieakselafstand 1,8 m. 100 km/t. 95.310 liter. Tara 35,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 5 036. |
077 2 063 | Westhofen | 1960 | 15,7 m. | 8,7 m. | Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0772063. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 84.200 liter. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Omlitreret 1980 til 791 5 063. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest