DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg (Kakkelovn). 2 toiletter.
Længde:
19,89 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
38,8 tons
Bogietapafs.:
13,8 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
31
Antal:
5 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
ARM 149 | Scandia | 1903 | Ombygget 1951 af Cvk Ar fra ASM 197. Udrangeret 1970. Ombygget 1970 til Specialvogn 584. | |
ARM 150 | Scandia | 1908 | Ombygget 1951 af Cvk Ar fra ASM 198. Udrangeret 1/2-68. | |
ARM 151 | Scandia | 1904 | Ombygget 1951 fra ARM 151. Udrangeret 6/9-68. | |
ARM 152 | Scandia | 1903 | Ombygget 1952 fra ARM 152. Udrangeret 6/9-68. | |
ARM 153 | Scandia | 1903 | Ombygget 1952 fra ARM 153. Udrangeret 4/4-68. Søbylund/Fasterholt 1971. Ophugget 1972 af Poul "Jeppe" Nielsen, Randers remise. |
Jernbanebøger
Kalvehavebanen på cykel. Pris 130 kr.
Læs mereIngeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet