DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB ARM 151
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg (Kakkelovn). Styreledning. Brummerledning. Pladsnumre. 2 toiletter. Den midterste kupé kan omdannes til køkken.
Bygget af Scandia 1904. A+B styreledning 1941-51. Trykluftbremse fra 1942. Ombygget 1951 til ARM 151.
Oml. 1941 fra: DSB BPM 389.
Længde:
19,86 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
38,8 tons
Bogietapafs.:
13,8 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
31
Antal:
4 stk.
Jernbanen.dk forum
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere