DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Motorbivogn. A+B styreledninger. 2 I kl. kupeer. 5 Fælleskl. kupeer. 2 toiletter. Tagrytter.
Længde:
18,5 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
37,8 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
39
Antal:
4 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Pladser 3. kl.:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BNM 261 | Scandia | 1912 | Omdannet 1937 fra AT 261. Omlitreret 1941 til ASM 191. | |
BNM 262 | Scandia | 1912 | Omdannet 1937 fra AT 262. Omlitreret 1941 til ASM 192. | |
BNM 263 | Scandia | 1912 | Omdannet 1937 fra AT 263. Omdannet 1940 af Cvk Ar til ASM 263. Omlitreret 1941 til ASM 193. | |
BNM 264 | Scandia | 1912 | Omdannet 1937 fra AT 264. Omlitreret 1941 til ASM 194. |
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Det militære sidespor ved Næstved
I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.
Læs mere