DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941


2 toiletter. Spejlglasruder. Togførerkupe. Indsat på Gedserlinien. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Batteriet kan belyse vognen i 20 timer.

Bygget af Scandia 1912. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 262.

Længde:
18,5 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
4
Taravægt:
39 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
18
Antal:
4 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
24
 
   
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak