DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB AT 262
(Retur til oversigt)2 toiletter. Spejlglasruder. Togførerkupe. Indsat på Gedserlinien. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Batteriet kan belyse vognen i 20 timer.
Bygget af Scandia 1912. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 262.
Længde:
18,5 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
4
Taravægt:
39 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
18
Antal:
4 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
24
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere