DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Toilet.

Længde:
16,33 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:
36 

Taravægt:
28,5 tons

Bogietapafs.:
10,5 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:

Antal:
8 stk.

Akselafstand:
2,1 m.

Beklædning:

Pladser 3. kl.:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AN 365 | Scandia | 1908 | Ombygget 1934 af Cvk Ar fra AN 365. Omdannet 1934 til BM 365. |
![]() | AN 367 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Ar fra AN 367. Omlitreret 19xx til AT 231. |
![]() | AN 368 | Scandia | 1908 | Ombygget 1934 af Cvk Ar fra AN 368. Omlitreret 193x til AT 232. |
![]() | AN 369 | Scandia | 1908 | Ombygget 193x fra AN 369. Omlitreret 19xx til AT 237. |
![]() | AN 370 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Kh fra AN 370. Omdannet 1940 af Cvk Kh til AT 233. |
![]() | AN 371 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Kh fra AN 371. Omdannet 1940 af Cvk Kh til AT 234. |
![]() | AN 426 | Scandia | 1909 | Ombygget 1932 af Cvk Kh fra AN 426. Omdannet 1936 af Cvk Ar til BM 966. |
![]() | AN 441 | Scandia | 1909 | Ombygget 1931 af Cvk Kh fra AN 441. Omlitreret 1940 til AT 236. |


25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
Læs mereLokomotivfabrikker
Læs historien om:
Nakskov Skibsværft
Nakskov Skibsværft
