DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB AN 370
(Retur til oversigt)Toilet. Vakuumbremse. Trykluftbremse. Skruebremse. Nødbremse. Elektrisk belysning. Batteriet kan belyse vognen i 22 timer (vogn 362-366). Dampvarmeapparater.
Bygget af Scandia 1908. Batterier anbragt 1922. Trykluftbremse, tyske slutsignalholdere, pladsnumre samt batteri til vognens egenbelysning fra 1930. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Ombygget 1935 af Cvk Kh til AN 370.
Længde:
16,33 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
8
Taravægt:
30,7 tons
Bogietapafs.:
10,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
30 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet