DSB Tjenestevogne 1982 - 2024
Nummer | Fabrikat | År | Noter |
980 0 181 | Scandia | 1949 | Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 1181. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/92. |
980 0 221 | Scandia | 1938 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 221. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 2004. |
980 0 222 | Scandia | 1937 | Omlitreret 1983 fra DSB Specialvogn 222. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret før 2004. |
980 0 223 | Scandia | 1938 | Omlitreret 1983 fra DSB Specialvogn 223. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret før 2004. |
980 0 224 | Scandia | 1938 | Omlitreret 1983 fra DSB Specialvogn 224. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret før 2004. |
980 0 225 | Scandia | 1938 | Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 225. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret før 2004. |
980 0 226 | Scandia | 1938 | Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 226. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret før 2004. |
980 0 227 | Scandia | 1938 | Ombygget 1983 fra DSB Bah 019. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret før 2004. |
980 0 228 | Scandia | 1938 | Ombygget 1983 fra DSB Bah 036. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. P trykluftbremse. Udrangeret før 2004. |
980 0 229 | Scandia | 1963 | Ombygget 1982 fra DSB Cle 670. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. P trykluftbremse. Hjemsted Langå. Langå 1982. Udrangeret 1983. |
980 0 230 | Scandia | 1953 | Ombygget 1983 fra DSB Bgh 29-63 136. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Sporingeniøren Århus. Hjemsted Århus. Brun. Udrangeret før 2004. |
980 0 231 | Scandia | 1953 | Ombygget 1983 fra DSB Bgh 29-63 144. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 2002. |
980 0 232 | Scandia | 1953 | Ombygget 1984 fra DSB Bgh 29-63 134. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 2005. Vognkasse opsat i Rosmus. |
980 0 233 | Scandia | 1953 | Ombygget 1987 fra DSB Bgh 143. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret før 2005. |
980 0 234 | Scandia | 1952 | Ombygget 1984 fra DSB Bgh 29-63 117. Mandskabsvogn, SR 512. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Gb 2001. |
980 0 235 | Scandia | 1953 | Ombygget 1984 fra Bghl 148. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret før 2005 og opsat i Tranum Klitplantage. |
980 0 236 | Scandia | 1952 | Ombygget 1985 fra DSB Bgh 29-63 121. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret før 2005. |
980 0 237 | Scandia | 1953 | Ombygget 1984 fra DSB Bgh 123. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Ophugget 2003 i Roskilde. |
980 0 238 | Scandia | 1950 | Ombygget 1984 fra DSB DPh 144. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 40 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Ophugget 2003 i Roskilde. |
980 0 239 | Scandia | 1950 | Ombygget 1984 fra DSB Dph 149. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 40 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret før 2005. |
980 0 240 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 013. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. Solgt 1995 til ØSJK som DSB EA 6013. |
980 0 241 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 017. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 2000. |
980 0 242 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 019. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Ophugget 1999. |
980 0 243 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 016. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Ophugget 1998. |
980 0 244 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 023. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Ophugget 1996. |
980 0 245 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 014. Mandskabsvogn, fra 1995 lokalvogn i Gedser. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. Gedser 2001. Ophugget 2002. |
980 0 246 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 015. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Ophugget 2000. |
980 0 247 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 020. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Solgt 1999 til HgJK. Ophugget 2003 i Rungsted. |
980 0 248 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 025. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Byttet 1986 til OHJ til reservedele med ex. Pbh 90-68 108. |
980 0 252 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 026. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 253 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 018. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Kabelkontoret, Hjemsted Vanløse. Udrangeret 1992/95. Fredericia 1998. Solgt 1998 til Kolding Lokomotivklub. Lunderskov 1999. Byttet 2000 til DJK (VTV). Højris 2001. Herning 2002. Ophugget 2002 af Dansk Genbrug i Esbjerg. |
980 0 254 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 022. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 2001. |
980 0 255 | Scandia | 1953 | Ombygget 1984 fra DSB Bgh 29-63 137. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1985. |
980 0 257 | Scandia | 1952 | Ombygget 1984 fra DSB Bgh 120. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret før 2005. |
980 0 258 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 027. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Ophugget 2001. |
980 0 259 | Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 021. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1995/96 og overdraget til Jernbanemuseet som DSB EA 6021. |
980 0 261 | Scandia | 1953 | Ombygget 1984 fra DSB Bgh 131. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1985. |
980 0 262 | Scandia | 1961 | Ombygget 1986 fra DSB Pbh 90-68 108. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 29 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret før 2005. |
980 0 263 | Scandia | 1963 | Ombygget 1988 fra DSB Pph 90-44 705. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Elektrotjenesten ATC København. Udrangeret før 1995. Gul 2001. Ny vogn? Udrangeret før 2005. |
980 0 265 | Scandia | 1962 | Ombygget 1990 fra ABg-u 309. Bogieakselafstand 3 m. |
980 0 266 | Uerdingen | 1956 | Ombygget 1990 fra DBPost 00-43 763. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Infrastrukturregion Nordjylland. Udrangeret før 2005. |
980 0 267 | Credé | 1956 | Ombygget 1990 fra DSB Dm 040. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Gb 2008. |
980 0 268 | Credé | 1956 | Ombygget 1990 fra DSB Dm 051. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Infrastrukturregion Nordjylland. I drift 1997. |
980 0 269 | Scandia | 1961 | Ombygget 1990 fra ABg 303. Bogieakselafstand 3 m. Skruebremse. GPR trykluftbremse. I drift 1997. |
980 0 271 | Scandia | 1958 | Ombygget 19xx fra DSB Bg 183. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Gul. Elektrotjenesten ATC Kh. Bramming 2001. |
980 0 272 | Credé | 1964 | Ombygget 1991 fra DSB Pbm 750. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Sporingeniøren Århus. Århus 2009. Solgt 2011 til Kolding Kommune og placeret ved pakhuset "Godset" i Kolding. Kolding 2011-18. |
980 0 273 | Scandia | 1952 | Ombygget 1991 fra DSB Ag 045. Bogieakselafstand 3 m. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1995/96. |
980 0 274 | Scandia | 1952 | Ombygget 1991 fra DSB Ag 049. Bogieakselafstand 3 m. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1995/96. |
980 0 275 | Scandia | 1959 | Ombygget 1993 fra DSB Bf 325. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Gb 2010. Solgt 2011 til Contec 980 0 275. |
980 0 276 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1996 fra Tjenestevogn 99-89 101. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Skruebremse. GPR-A trykluftbremse. "DSB Entreprise spor". Gb 2008. Omlitreret til eller fra DSB Tjenestevogn 99-89 004. |
980 0 478 | Scandia | 1951 | Ombygget 1984 fra DSB Dh 92-68 012. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1993. Vognkasse opsat som hestestald i Søby. Søby 2009. |
980 0 479 | Scandia | 1938 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 479. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 482 | Scandia | 1948 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 482. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret før 2008. |
980 0 483 | Scandia | 1948 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 483. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 484 | Scandia | 1939 | Omlitreret 1984 fra DSB Specialvogn 484. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Langå. Udrangeret 1992/95. |
980 0 485 | Scandia | 1940 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 485. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 486 | Scandia | 1940 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 486. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 487 | Scandia | 1937 | Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 487. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 488 | Scandia | 1940 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 488. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 625 | Scandia | 1946 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 625. Kontorvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 2008. |
980 0 708 | Scandia | 1937 | Omlitreret 1985/86 fra DSB Specialvogn 708. Værkstedsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/92. |
980 0 709 | Scandia | 1938 | Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 709. Værkstedsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1990. |
980 0 710 | Scandia | 1938 | Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 710. Værkstedsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/92. |
980 0 714 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1988/95 fra DSB Specialvogn 714. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. I drift 1997. |
980 0 716 | Scandia | 1939 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 716. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 718 | Scandia | 1939 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 718. Mandskabsvogn. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1992/95. |
980 0 748 | Scandia | 1927 | Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 748. Værkstedsvogn. Bogieakselafstand 2,1 m. Vognvægt 28 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Solgt 1987 til OHJ. Solgt 1997 til NSJV. 1999 til DJK. Marslev 2003-22. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge