SJS - Det Sjællandske Jernbaneselskab
Bygget af Lauenstein 1856. Omlitreret 1870 fra SJS 176. Omlitreret 1877 til SJS Lc 1799.
Gittervogn. Vogne med Kasser af Gitterværk, bestemte til Transport af smaae Kreaturer. Kasserne ere deelte ved en Vertical Skillevæg i tvende Afdeleinger, hvoraf den mindste indtager hele Vognens Høide.
Indvendig Længde af den mindre Afdeling 4´ 4½".
Indvendig Længde af den største Afdeling 9´ 5".
Indvendig bredde af Kassen 7´ 10".
Vognene ere indrettede saaledes, at Kasserne kunne tages af Undervognene og erstattes ved løse 2´ høje Fjælde, hvorefter de tjene til almindelig godstransport og have hver en Bæreevne af 90 Centner, altsaa samlet Bæreevne af de 8 Stkr. Vogne 720 Centner. Indrettede som almindelige Godsvogne have disse Vogne et laderum af: Indvendig Længde 14´ 4". Indvendig Bredde 7´ 10". Indvendig Høide 2´. Last 6 tons.
Længde:
6,05 m.

Akselafstand:
3,05 m.

Taravægt:

Antal:
8 stk.


Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere