SJS - Det Sjællandske Jernbaneselskab
Bygget af Lauenstein 1864. Omlitreret 1882 fra SJS Eb 411. Fra 1886 midlertidigt udstyret med dampkedel til togopvarmning. 1893 til DSB EG 1730.
Rejsegodsvogn. Vognen er delt i 3 afdelinger; et kedelrum med dampkedel til togopvarmning, et pakrum samt et rum indrettet til togfører- og bremsekupe med skruebremse i indbygget højt bremsehus. Vacuumbremse (1886). Last 7,5 tons. Nr. 465-466: Lop 8,46 m. Tara 9,5 tons.
Længde:
8,48 m.
Akselafstand:
4,27 m.
Taravægt:
9,6 tons
Antal:
9 stk.
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet