DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
DSB Ph 210
(Retur til oversigt)Postbureau- og postpakvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system GEZ 24/32 Volt, 100 amp og lysrør, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. 2 Webasto oliefyr. Egenvarme. Toilet. Elvarme fra 1981. Fra 1985 tara 34 tons.
Bygget af Scandia 1961. Omlitreret 1969 fra Dd 210. Udrangeret 1986.
UICnr.
1969-81: 50 86 90-68 210-1
1981-86: 50 86 90-44 210-0
Længde:
21,72 m.
Bogietapafs.:
14,9 m.
Last:
12,5 tons
Taravægt:
40 tons
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge