DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
DSB Ph 208
(Retur til oversigt)Postbureau- og postpakvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system GEZ 24/32 Volt, 100 amp og lysrør, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. 2 Webasto oliefyr. Egenvarme. Toilet. Elvarme fra 1981. Fra 1985 tara 34 tons.
Bygget af Scandia 1961. Omlitreret 1969 fra Dd 208. Udrangeret 1988.
UICnr.
1969-81: 50 86 90-68 208-5
1981-88: 50 86 90-44 208-4
Længde:
21,72 m.
Bogietapafs.:
14,9 m.
Last:
12,5 tons
Taravægt:
40 tons
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.
Læs mere