DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CM 2200
(Retur til oversigt)Vakuumbremse. Skruebremse. 2 toiletter. Spejlglasruder.
Bygget af Scandia 1909. Trykluftbremse fra 1942. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1954. Dobbeltbatterier til togbelysning, fjernet 1954. Højtryksvarmeapparater, fra 1950 lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. Udrangeret 23/7-68. Solgt 1969 til DJK. Fredensborg 1969-70. Ophugget 1972 i Bjerringbro.
Oml. 1941 fra: DSB CM 11127.
Længde:
18,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
37,5 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
64
Antal:
10 stk.
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge
Aftener, nætter og tidlige morgentimer med ændringer på tog mellem Aarhus H og Aalborg Lufthavn