DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmeanlæg system Danfoss. Styreledning bagende A+B+C. Styreledning forende A+B. Brummerledning og brummertryk. Toilet. Styrevogn til litra MO. Nærtrafikvogn.
Bygget af Scandia 1962. Omlitreret 1967 til Cls 716. Udrangeret efter uheld i Vojens.
Længde:
21,72 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
37 tons

Bogietapafs.:
14 m.

Kupeer:
2 

Pladser 2. kl.:
87 

Antal:
18 stk.

Signalposten

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere