DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmeanlæg system Danfoss. Styreledning bagende A+B+C. Styreledning forende A+B. Brummerledning og brummertryk. Toilet. Styrevogn til litra MO. Nærtrafikvogn.

Bygget af Scandia 1962. Omlitreret 1967 til Cls 716. Udrangeret efter uheld i Vojens.

Længde:
21,72 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
37 tons
Bogietapafs.:
14 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
87
Antal:
18 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
120 km/h
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak