DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. 2 toiletter. Pladsnumre. 1109-1114: Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24-32 volt. 1115-1148: Dynamoanlæg GEZ, spænding 24 volt. 1069-1070, 1089-1098, 1149-1178, 1180-1199: Dynamoanlæg 2xGEZ, spænding 24 volt, lysrør til vognens egenbelysning. 1169-1198: Lavtryksvarmeapparater Weilbach & Cohn. 1199: Varmeanlæg speciel system "Wapor". 1180-1199: El-varme. 1109-1148: Tara ca 31.500 kg. 1180-1199: Tara ca 35.000 kg. Øvrige: Tara ca 34.000 kg.

Bygget af Scandia 1955. Omlitreret 1967 til Cc 153.

Længde:
21,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
34 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
72
Antal:
140 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
140 km/h
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak