DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CC 1110
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. 2 toiletter. Pladsnumre. 1109-1114: Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24-32 volt. 1115-1148: Dynamoanlæg GEZ, spænding 24 volt. 1069-1070, 1089-1098, 1149-1178, 1180-1199: Dynamoanlæg 2xGEZ, spænding 24 volt, lysrør til vognens egenbelysning. 1169-1198: Lavtryksvarmeapparater Weilbach & Cohn. 1199: Varmeanlæg speciel system "Wapor". 1180-1199: El-varme. 1109-1148: Tara ca 31.500 kg. 1180-1199: Tara ca 35.000 kg. Øvrige: Tara ca 34.000 kg.
Bygget af Scandia 1950. Omlitreret 1967 til Cc 110.
Længde:
21,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
34 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
72
Antal:
140 stk.
Jernbanehumør
´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.
Læs mereIngeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet