DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CA 1019
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. Egenbelysning, system Rosenberg 24 volt. Dynamoanlæg system Thrige-Dick 24 volt fra 1945. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. Pladsnumre. 1026-1032: Tara 43,5 tons.
Bygget af Scandia 1932. RIC-mærket fra 1950. Ombygget 1953 til CAR 1049.
Oml. 1941 fra: DSB CR 1010.
Længde:
21,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
42,2 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
68
Antal:
32 stk.
DSB trafikinformation
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest