DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Rejsegodsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Togførerkupé. Kakkelovn. Olielamper fjernet 1953. Tyske slutsignalholdere samt gavlstiger fjernet 1954.
Bygget af Scandia 1909. Omlitreret 1957 fra EC 6287. Udrangeret 16/5-69.
Længde:
13,19 m.

Bogietapafs.:
7 m.

Last:
15 tons

Taravægt:
26 tons

Signalposten

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
Læs mere