DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CTM 3165
(Retur til oversigt)Vakuumbremse. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg (Opvarmning ved koksfyring eller ved højtryksdamp fra hovedledningen). Toilet.
Bygget af Scandia 1904. Udrangeret 26/2-51. Bogier 1950 til CP 3233.
Oml. 1941 fra: DSB CKM 10094.
Længde:
17,79 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
26,8 tons
Bogietapafs.:
12,7 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
67
Antal:
6 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
Læs mere