DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. 2 toiletter. Spejlglasruder. 2051-2076: Tara ca 34.400 kg. 2077-2078, 2080, 2082-2084: Tara ca 37.000 kg. 2105-2107: Tara ca 37.900 kg. 2108-2110: Tara ca 34.900 kg. Øvrige: Tara ca 34.400 kg.

Bygget af Scandia 1914. Trykluftbremse fra 1942. Dynamoanlæg, system Pintsch 24 Volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Ombygget 1954 med hvælvet tag og Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. (Omlitreret 1955 til CM 2112). Omlitreret 1965 til CM 3405.

Oml. 1941 fra: DSB CM 11000.
Længde:
20 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
 
Bogietapafs.:
13,8 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
72
Antal:
69 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
100 km/h
Svenska-lok
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak