DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB FD 4804
(Retur til oversigt)Bivogn til motorvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 12 volt, til vognens egenbelysning. Koksfyret varmtvandsanlæg. Brummerledning fra 1943. Bemærkning: "Skal i almindelige tog kobles bagerst i toget, da de ikke har gennemgående trækstang". Ændret 1947 til: "Efter disse vogne maa højest tilkobles vogne med en samlet vognvægt paa 35 tons, da de ikke har gennemgaaende trækstænger".
Bygget af Scandia 1928. Sovebrikse fra 1943. Udrangeret 1956.
Oml. 1941 fra: DSB FD 12034.
Længde:
11,06 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
10,4 tons
Akselafstand:
6 m.
Kupeer:
1
Pladser 2. kl.:
50
Antal:
11 stk.
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet