DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch eller Westinghouse. Toilet.
Bygget af Scandia 1916. Trykluftbremse fra 1943. Udlejet vinteren 1946/47 og 47/48 til Holland. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1953. Var pladebeklædt. Fra 1955: "Togførervogn nr. 51". Udrangeret 1957.
Oml. 1941 fra: DSB CC 10813.
Længde:
14,4 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
18,4 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
9 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
6 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
48 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
75 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![Hectorrail Hectorrail](https://www.jernbanen.dk/images/hectorrail.jpg)
Ingeniøren
Kæmpe bilfusion kollapset: Stolthed var måske årsagen
Boeings fald fra toppen: Krisen stikker dybt i verdens engang største flyfabrikant
Trafikstøj blokerer for nye boliger i København og andre byer: De gode råd er dyre
Passagerer blev badet i brandvarm kølervæske: Togselskab beklager
Synspunkt: Metroselskabet jubler mens passagertallet svigter