DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CX 4515
(Retur til oversigt)Let vogn med mange siddepladser til Københavns nærtrafik. Alle vogne havde trykluftbremse fra 1944. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. 4513-4515: Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. 4516-4517: Lavtryksvarmeapparater system Vapor
Bygget af Scandia 1923. Omlitreret 1941 fra CF 10125. Teaktræsbeklædt. 64 pladser. Brummerledning fra 1943. Udrangeret 1957. Ombygget 1957 til Svejsevogn 17. Solgt 1990 til DJK (D-mask.). Hvalsø 1997-2009. EVN: 50862404515-1.
Længde:
13,5 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
15,6 tons
Akselafstand:
8 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
66
Antal:
65 stk.
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge