DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB AU 251
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Siemens-Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning, fra 1945 system Thrige-Dick. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Elektriske varmeapparater (1000 V.). Svenske elektriske varmekoblinger. 2 toiletter. Pladsnumre.
Bygget af Scandia 1932. RIC-mærket 1948-57. Omlitreret 1962 til AU 161. 1986 til Jernbanemuseet som DSB AU 251. Cvk Kh 1989-90. I drift 1989-90. Randers 1992-99. I drift 1998-99. Omlitreret 20xx til DSB BU 3702.
Oml. 1941 fra: DSB AU 401.
Længde:
21,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
44 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
5 stk.
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet