DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg. Toilet. Styreledning. Fra 1951 tara 29,5 tons.

Bygget af Scandia 1908. A+B styreledning 1941-62. Trykluftbremse fra 1942. C-Styreledning 1951-62. Omlitreret 1962 til ATM 222.

Oml. 1941 fra: DSB BMM 366.
Længde:
16,31 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
31,4 tons
Bogietapafs.:
10,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
31
Antal:
5 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
 
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere
DSB MV 1134

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak