DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Dampopvarmning. Vakuumbremse. Olielamper. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.
Bygget af Lauenstein 1864. Elektrisk belysning fra 1909. Udrangeret 1938.
Oml. 1893 fra: DSB/S Ca 230.
Længde:
8,5 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
9,8 tons

Akselafstand:
4,27 m.

Kupeer:
5 

Pladser 2. kl.:

Antal:
52 stk.


Beklædning:

Pladser 3. kl.:
50 


Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.
Læs mere