DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB AM 394
(Retur til oversigt)Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Vakuum-, skrue- og trykluftbremse (1928). Lavtryksvarmeapparater. Batteriet kan belyse vognen i 20 timer. 2 toiletter.
Bygget af Scandia 1903. Fra 1923 Westinghouse lavtryksvarmeapparater. Fra 1923 svensk-dansk varmekoblingshane, svenske vacuumkoblinger og svenske slutsignalholdere. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1936 af Cvk Kh til BPM 391.
Længde:
19,86 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
39,2 tons
Bogietapafs.:
13,8 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
8 stk.
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet