DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB CK 10037
(Retur til oversigt)Vakuumbremse. Skruebremse i bremsekupe. 4 toiletter. Olielamper. Elektrisk belysning. Elektriske akkumulatorer. Dampvarme.
Bygget af Scandia 1900. Ombygget 1938 af Cvk Ar til COM 11357.
Længde:
17,79 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
25 tons
Bogietapafs.:
12,7 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
Antal:
46 stk.
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere