DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 II kl. kupeer. 2 III kl. kupeer. Bremsekupe der kan benyttes som III kl. kupe for 5 personer. 2 toiletter. Dampvarmeapparater. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Olielamper.
Bygget af Scandia 1897. 1 III kl.kupe omdannet til akkumulatorrum. Omdannet 1934/36 til CG 541.
Længde:
9,86 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Kupévogn ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
12,5 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
4,7 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
4 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
14 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
62 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Jernbanebøger
![Maribo Sukkerfabrik Maribo Sukkerfabrik](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A57/A57_mini.jpg)
Maribo Sukkerfabrik
A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.
Læs mere