DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB BP 385
(Retur til oversigt)Vakuumbremse. Skruebremse. 2 toiletter. 387-392: Tara 39 tons.
Bygget af Scandia 1912. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2244.
Oml. 1941 fra: DSB BP 385.
Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
36,7 tons
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
25 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.
Læs mere