DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Siemens-Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning, fra 1945 system Thrige-Dick. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Elektriske varmeapparater (1000 V.). Svenske elektriske varmekoblinger. 2 toiletter. Pladsnumre.
Bygget af Scandia 1932. RIC-mærket 1948-57. Omlitreret 1962 til AU 161. 1986 til Jernbanemuseet som DSB AU 251. Cvk Kh 1989-90. I drift 1989-90. Randers 1992-99. I drift 1998-99. Omlitreret 20xx til DSB BU 3702.
Oml. 1941 fra: DSB AU 401.
Længde:
21,72 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:
18 

Taravægt:
44 tons

Bogietapafs.:
14,4 m.

Kupeer:
8 

Pladser 2. kl.:
40 

Antal:
5 stk.

DSB trafikinformation

Det militære sidespor ved Næstved
I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.
Læs mere