DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Rejsegodsvogn. Trykluftledning. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Olielamper. Dampvarmeapparat i bremsekupe. Ordreserie K 1916: Litra EM er særlig bestemte til at løbe som rejsegods- og ilgodsvogne i Hurtigtogene. De EM-vogne, der ikke løber i fast tur, skal fortrinsvis benyttes til sendinger (dog ikke levende dyr), der befordres i tog med en større hastighed end 70 km i timen.
Bygget af Scandia 1909. Impliceret i Brammingeulykken den 26/7 1913. Omlitreret 1941 til EC 6264.
Længde:
13,19 m.

Bogietapafs.:
7 m.

Last:
15 tons

Taravægt:
25 tons


Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest